Майдан / Статті  

додано: 21-07-2003
Євген КОСТЕНКО: Леонід Кучма не читач, а письменник

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1058799792.html

Л.Кучма ліквідував відповідальність за невиконання законних вимог посадових
осіб МНС, а В.Литвин погодився з тим, що його помічники-консультанти не в змозі навіть протокол правильно скласти.

11 липня Верховна Рада України практично без обговорення прийняла пропозиції Президента України до проекту Закону України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення" (реєстраційний номер 0927).

Даний проект, поданий народним депутатом України Ю.Кармазіним ще 05.02.1999 року, передбачав, що невиконання законних вимог Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або створення перешкод у їх роботі, або надання їм завідомо неправдивої інформації, а так само недодержання встановлених законодавством строків надання інформації народному депутату України, Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від десяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Проект передбачав надання права складати протоколи про ці адміністративні правопорушення, в тому числі, працівникам секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та помічникам-консультантам народних депутатів України.

Останнє так вплинуло на Президента України, що він запропонував передати надання такого права відділу контролю апарату Верховної Ради України, вилучивши з цього переліку помічників-консультантів народних депутатів України. Мотивація Президента полягала в тому, що, відповідно до частини п'ятої статті 15 Закону України "Про державну службу" "помічники-консультанти народних депутатів України відносяться до службовців патронатної служби", "вони часто міняються, не мають необхідного досвіду в застосуванні адміністративно-правових норм, є як правило, близькими родичами народного депутата України".

Надходження такого подання до Верховної Ради України в черговий раз підтвердило, що Президент України не читач, а письменник, оскільки не тільки не читає тих документів, які підписує перед направленням до Верховної Ради України, але й тих законів, які підписує після їх прийняття Верховною Радою України.

Бо інакше Леонід Данилович знав би, що частина п'ята статті 15 Закону України "Про державну службу" не відносить помічників-консультантів народних депутатів України до службовців патронатної служби, а родичі і свояки не можуть перебувати на державній службі і працювати в народних депутатів України, оскільки відповідно до третього абзацу частини першої статті 12 цього ж Закону, встановлено, що "не можуть бути обраними або призначеними на посаду в державному органі та його апараті особи, які: у разі прийняття на службу будуть безпосередньо підпорядковані або підлеглі особам, які є їх близькими родичами чи свояками".

Зрозуміло чому Л.Кучма протягом декількох років виступає проти прийняття цього проекту, як зрозуміло і те, чому проти нього продовжує виступати і колишній керівник президентської канцелярії, а тепер спікер парламенту В.Литвин. Бо першими порушниками термінів відповідей на депутатські звернення і запити народних депутатів України є саме вони.

І їх протидія, тому щоб надати право помічникам-консультантам народних депутатів України, що є державними службовцями, складати протоколи про недодержання встановлених законодавством строків надання інформації народним депутатам України, є черговим підтвердженням, що вони планують і надалі порушувати вимоги статей 15 та 16 Закону України "Про статус народного депутата України", щодо термінів і осіб, які повинні давати ці відповіді.

Самим смішним, що викликало шалений регіт у Верховній Раді України, було навіть не те, що Президент України, наполягав передати це право відділу контролю апарату Верховної Ради України, який вже давно планують ліквідувати як непотрібний підрозділ, а те, що він запропонував ввести її, не як нову статтю, а як статтю під номером 188-16, що тим самим ліквідує накладення штрафу на посадових осіб за невиконання законних вимог посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, до компетенції якого віднесено питання захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. А саме цьому зараз присвячена ця стаття. Сміху додало і голосування з цього приводу В.Литвина. Ним він фактично погодився з доводами Президента України що його помічники-консультанти "часто міняються, не мають необхідного досвіду в застосуванні адміністративно-правових норм, є як правило, близькими родичами народного депутата України".

Під час бездумного галопу в прийнятті минулого тижня сотень законопроектів спікер не тільки не захотів перевірити причини відсутності висновків науково-експертного та юридичних управлінь щодо подання Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю, які би виловили "ляп" Комітету, але й не дав виступити перед голосуванням народному депутату України Ю.Кармазіну, який, як автор цього проекту, поданого ним ще у 1999 році, бачив, що в подана на голосування порівняльна таблиця суперечить чинному на той момент законодавству.

Голосування 9-11 липня потрясли не тільки Парламент, але й відгукнуться на всій Україні, бо більшої кількості непродуманих рішень за такий короткий період Верховна Рада України не приймала протягом усіх дванадцяти років Незалежності України. І все тільки внаслідок того, що спікер і його найближче оточення ніяк не можуть освоїти хоча б основи сучасних електронних технологій, щоб зрозуміти хоча б той мінімум парламентських технологічних процесів, який йому достався від попередників.

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1058799792.html




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2016. Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail news@maidan.org.ua