Майдан / Статті Карта Майдану

додано: 30-03-2004
Джон Конлан: Переможець, чи переможений? Необхідна допомога, і то швидко.
Київ Пост

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1080655944.html

Знакова колонка редактора "Київ Пост" від 11 березня під назвою "Який ще протест?", у якому піддано критиці політичну та організаційну некомпетентність Віктора Ющенка, викликав минулого тижня у середовищі іноземних дипломатів, українських бізнесменів, громадських лідерів та експатів в Україні дружній "амінь" . Їх реакція: "Нарешті хтось порушив мовчанку та коректно змалював чому кампанія Ющенка є класичним прикладом того, як хороша людина може програти вибори"


Підтримка Ющенка, що була на рівні 30 відсотків навесні 2001 року, з хорошим потенціалом зростання, знизилась до 24 відсотків на голосуванні по парламентських виборах у березні 2002 року; до 22 відсотків у грудні 2003 і до поточного рівня у 20 відсотків, без ознак зміни ситуації.

Перевиборча команда Ющенка знаходиться зараз на рік позаду того, де б вона мала бути - і цьому немає виправдань - іноземці та українці качають головами, позбавляючись ілюзій, питаючи себе, чи зможе Ющенко виграти вибори в листопаді. Якби він все організував раніше та залучив професіональних помічників, він міг виграти у першому турі.


В США або в Західній Європі, кандидат який втратив так багато, зробив би те, що зробив американський сенатор Дж. Кері в кінці 2003. Він наважився, звільнив свого голову штабу, запросив нового менеджера та професійних експертів ззовні. Разом вони розвернули його кампанію на 180 градусів.


Російський президент Б. Єльцин зробив те ж саме під час своєї другої виборчої кампанії, коли його дочка та А. Чубайс залучили американських експертів, які за декілька місяців привели Єльцина з рівня 6% -ї підтримки до перемоги на виборах.



ПРАВИЛА ВИБОРЧОЇ ПОЛІТИКИ 101

Автор "Посту" Стефан Ладанай, в своїй статті від 11 березня "Якщо Ющенко хоче допомогти, йому потрібно відійти" ретельно змалював розчарування та поганий настрій від дій Ющенка та його недосвідченої передвиборчої команди, настрій що зараз поширений у середовищі українського середнього класу, в інтелектуальних та бізнесових колах. Але його рекомендація того, що Юлія Тимошенко тепер повинна стати кандидатом від демократичної опозиції, може бути передчасною.


Багато людей в закордонному та українському бізнес-середовищі та західному дипломатичному корпусі в Україні були б задоволені бачити Ющенка президентом, з Юлією Тимошенко у ролі прем"єр міністра для того щоби вона привнесла дисципліну та ефективність у його уряд.

Якщо навіть він не виграє вибори, кажуть вони, добре організована передвиборча кампанія була б хорошою стартовою позицією для того щоби сильно виступити та виграти наступні парламентські вибори і робити подальші зміни у країні. Ющенко все ще має шанс виграти гонку, якщо він та його союзники, які забезпечують фінансування кампанії, прокинуться та зроблять ряд різких змін, так як це розумно роблять провладні партії.

1. Ви мусите зібрати разом ваших природніх союзників. У випадку з Ющенком, це могли б бути Юлія Тимошенко та Олександр Мороз. Ви робите це для того, щоб залучити оперативні сили всіх союзників на місцях у об"єднані організації на рівні області, району, місцевості, та створити об"єднаний фронт під новим "парасольковим" іменем, яке б сприймалося на загальнонаціональному рівні.

Ви не повинні прислухатися до егоїстичних голосів ваших наявних помічників, якщо вони намагаються випхати всіх інших за межі свого вузького кола, та для цього звертають увагу лише на негативні сторони потенційних нових союзників.
Коли хтось з найближчого оточення політика намагається його ізолювати, мріючи про власні владні інтереси, це навіть не медвежа послуга - це "поцілунок смерті" для політика, що дозволяє так вчиняти.

2. Залиште будь які розмови про референдум. Він - втрата часу, енергії та грошей.

Якщо ви допускаєте можливість, та збираєтесь витратити час та зусилля на вуличні акції, навчіться у західних лівих, як потрібно організовувати масові вуличні протести і робіть їх в суботу або неділю, коли працюючий бідний та середній клас має можливість прийняти у них участь. Дата чийогось народження або загибелі у цьому випадку - зовсім не головне . Використовуючи неробочий день, ви залучите більше людей.

Більше того, якщо ви вирішуюте збирати підписи та петиції, то Бога заради наступного разу робіть це так, щоб ваші працівники робили базу даних імен та адрес, та залучали при цьому нових добровольців. Не викидайте на вітер 3 мільйони підписів та чверть мільйонів годин роботи.


3. Переможці приходять з таким "меседжем" ("повідомленням"), якому люди вірять та якого засновано на заслуговуючих довіри дослідженнях. Переможці роблять кампанію, в якій переважають "позитивні рішення" проблем і не використовують кампанію, засновану на негативі. Вони тримають "меседж" простим та зфокусованим на стратегії, яку хочуть люди і на яку люди відгукнуться, та застосовують свій меседж постійно.


ПРОФЕСІЙНА ДОПОМОГА

4. Переможці роблять професійний аудит для своїх організації, що приймають участь в кампанії.

Такий аудит складається з підготовки та планування, яке здійснують досвідчені західні менеджери кампаній, бажано ті хто знають Україну. Ціль - знайти слабкі місця у методах, організації, підготовці і персоналі, щоби вносити пропозиції та рішення для виправлення та покращення ситуації, так як це робить досвідчений лікар.

Коли щось йде зовсім погано в кампанії, тільки зовнішній аудитор може сказати правду, і виправити проблему. Покладатися лише на місцевих політиків або на персонал, що є новачками у стратегії кампанії, менеджменті, розробці повідомлень, використовуючи підхід що "лише українці можуть розуміти Україну" - означає отримати в результаті повний провал.

Дочка Єльцина та Чубайс не мали жодних проблем з своїм его, коли залучали американських експертів. С. Тигіпко залучав консультанта Клінтона Дуга Шоена; Янукович та Литвин користуються послугами американських та російських консультантів; пересічному виборцю все одно, хто працює у вашому штабі. Пересічний виборець хоче почути ваш "меседж", та бути впевненим, що він отримав його саме від вас!

Франк Лутц, один з найращих американських фахівців у галузі виборів та стратегїї політичних кампаній, намагався добровільно показати Ющенкові та його команді, як можна покращити парламентську кампанію 2002 року. Його пропозицію відкинули лише тому, що маючи дідуся та бабусю з України, він "недостатньо українець". Того факту, що він повернув для Республіканців контроль над Конгресом вперше за 40 років, та вигравав загальнонаціональні кампанії в США, Європі, Латинські Америці та Італії (для С. Берлусконі), виявилося недостатньо.

Як сказав один з представників найближчого оточення Ющенка рік по тому, "ми хочемо використовувати вашу американську технологію, але не ваші методи"

Яка вперта, майже селянська зарозумілість намагатися використовувати і відокремити технологію від виграшних методів, особливо враховуючи величезний американський досвід проведення кампаній.



КАМПАНІЯ "НАЗЕМНА" ПРОТИ КАМПАНІЇ "ПОВІТРЯНОЇ"

5. Коли ви не можете проводити "повітряну кампанію"(за допомогою електронних мас-медіа), що ми спостерігаємо у поточній ситуації в Україні, коли медіа зосереджені повністю в інших руках, ви змінюєте тактику і робите кампанію "наземну"

Поінформовані джерела кажуть що організатори кампанії Ющенко мають у своїх базах даних таку ж кількість "наземних" добровольців як і 2 роки тому. Цього недостатньо. Потрібно в 100, або в 1000 разів більше, і ще поки можливо їх залучити, використовуючи правильні методи.

Команда Ющенка повинна на цей момент вже написати всю необхідну для кампанії літературу, і вона повинна вже бути готова до друку. У ній повинно бути деталізовано щоденні графіки кампанії і тактики на жовтень місяць. На випадок другого туру, повинні бути розроблені дії проти можливих опонентів Литвина та Януковича.

Якщо цього не зроблено, значить хтось або некомпетентний, або неорганізований, або лінивий, або саботажник - або усе це разом узяте. І ця кампанія може виявитись дуже короткою.


6. Кандидати що виграють, не можуть покладатися на парламентаріїв зі списку своєї партії, для того щоб побудувати кампанію з використанням добровольців. Більшість виграних кампаній на Заході покладалися на професійних організаторів/фахівців з зарплатою та повним робочим днем, а не на депутатів Ради, які занадто зайняті справами у парламенті, своїм бізнесом, своїм персональним життям та амбіціями.


Кандидат що сподівається на перемогу повинен покладатися на досвідчених, оплачуваних організаторів що проживають у своїх регіонах та залучают людей день і ніч, без зупинки.

7. Кандидат, що хоче перемагати, повинен примусити всіх своїх лідерів дотримуватись дисципліни "меседжу", повідомлень і жорстко відсторонювати "альтернативних" промовців.

Кандидат не може дозволяти лідерам своєї фракції застрибувати в камеру, казати казна що без підготовки, лише для того щоби потішити своє марнославство.


8. "Донеси своє повідомлення до виборця" - правило яке завжди веде до перемоги. Кандидат, у якого немає підтримки медіа, повинен більшість часу перебувати в областях та регіонах, зустрічатися з людьми та завойовувати їх серця та голови, використовуючи щільний графік у 8-10 зустрічей на день.


Це важка робота. Не дуже приємно спати у різних ліжках кожну ніч, та кожну годину рухатись на зустріч з іншою групою людей, на фабрики, у церкви, школи та організації. Але якщо ти хочеш перемогти, тобі потрібно їхати з столиці і вирушати у дорогу. Немає сенсу втрачати час з неефективними "форумами". Якщо Ющенко або його персонал занадто ліниві для такої важкої роботи, тоді можливо люди повинні зробити висновок що рекомендації Стефана Ладаная мають сенс і що Ющенко повинен "відійти убік та дозволити Юлі очолити процес"


9. Кандидат, що хоче виграти, навіть такий досвідчений промовець як Рональд Рейган (він у свій час працював спортивним коментатором на радіо М-І), повинен прислухатися до свого тренера-професіонала з мистецтва політичної промови, та до своєї людини, що пише промови для кампанії. Саме так бізнесмен Берлусконі вчинив для того, щоб виграти посаду прем"єра. В той час як думки кандидата повинні бути озвучені, його особистість повинна справляти приємне враження, одночасно його промови та слова під час "питаннь-відповідей" також повинні бути позитивними, зрозумілими та ефективними. Це найкращий спосіб отримати прихильників та тих, хто за тебе проголосує.


10. Громадяни хочуть бачити президента, який виглядає зібраним, який приймає рішення та може чітко висловити свою думку; який враховує різні потреби громадян, для того щоби їх виконати.

Якщо Ющенко хоче перемогти, йому необхідно прийняти на себе керування своєю кампанією прямо зараз і зробити необхідні зміни. Якщо він хоче перемогти, йому необхідно почати працювати так, наче все залежить від нього; та почати молитися тому що все насправді залежить від Бога, Віктору дійсно необхідна допомога Господа.

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1080655944.html




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2016. Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail news@maidan.org.ua