Майдан / Статті Карта Майдану

додано: 14-04-2004
Ілько ЛЕМКО: У хаті повішеника
Поступ

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1081932756.html

У хаті повішеника про мотузку не говорять. Провладні ЗМІ знехтували мудрістю "Надійся на краще, але готуйся до гіршого", вони були настільки налаштовані на перемогу влади у історичному голосуванні 8 квітня, що після карколомної поразки у них буквально відняло мову. Майже три дні після потужного нокауту вони не могли оговтатися навіть до того рівня, щоби зробити хоча би добрий вираз обличчя за поганої гри. О 20. 55 у четвер пішла в ефір каналу "1+1" заздалегідь записана програма "Проте" з Джангіровим, де він (а це вже було через 2 години і 20 хвилин після провалу політреформи) говорив про нову велику поразку опозиції і про те, що від таких невдах незабаром Захід взагалі відмовиться.

Також на всіх інших телеканалах, окрім 5-го, -- абсолютна мовчанка про поразку влади. Вранці 9 квітня канал Euronews, який згадує Україну один-два рази на рік, оголосив на всю Європу і Росію про провал намагань української влади змінити на свою користь Конституцію, натомість у ранкових новинах "Інтера" про найважливішу політичну подію року -- ні мур-мур. Увечері в п'ятницю Корчинському у "Проте" вперше за два роки стерло з пам'яті прізвища Ющенко, Тимошенко і навіть Омельченко, і він усі свої "п'ять хвилин ненависті" спрямував чомусь на невинного Горбачова.

Адміністрація президента фактично два дні була в повній бездіяльності, напевно, за своєю звичкою, посилаючи темники з інструкцією "ігнорувати" найдоленоснішу українську подію останнього року. Першими оговтались друковані ЗМІ влади, і вже в суботу газета "Факты" за принципом "ти йому плюй в очі, а він каже, що це дощ" писала нісенітниці на зразок: "Рішення про конституційні зміни з поправкою Мороза, які вступають в силу після 31 жовтня 2004 року, провалилися". Тобто добре, що провалилися. А на сам Великдень у інтерівських "Подробицях" вже пішла типова владна брехня, яка свідчила, що хворий після шоку повністю оговтався і почуває себе добре: "Голосування у Верховній Раді 8 квітня щодо законопроекту 4105 можна вважати нелегітимним".

Минулий тиждень можна розцінити як доленосний і щодо демократизації ЗМІ в Україні. Раптом уранці 9 квітня деркачівська мережева ЕРА FM заспівала зовсім іншу, незвичну для себе пісеньку, даючи довгі синхрони Ющенка і Тимошенко і анонсуючи останні події як "провал конституційної реформи", а річ була в тім, що напередодні батько і син Деркачі не голосували за зміни до Конституції. Коли щури тікають з корабля, то, можливо, скоро він піде на дно. Знаковим є і п'ятничне голосування у Верховній Раді 299-ма голосами за звільнення з посади керівника Національної телерадіокомпанії Олександра Савенка. Проти цього рішення повним складом виступили лише фракції СДПУ(о) і "Демініціативи", через що неважко здогадатися, чиєю "лавочкою" є головний державний телеканал в Україні.

На вулиці опозиції сьогодні незаперечне свято, але розслаблятися анітрохи не можна, тому що досвідчена і підступна у своїх інтригах влада може піднести "западло" з того боку, з якого на нього ніхто не чекатиме. Тобто справді, "сподівайся на краще, але готуйся до гіршого".

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1081932756.html




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2016. Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail news@maidan.org.ua