Майдан / Статті Карта Майдану

додано: 20-06-2004
Євген Костенко: Рахункова палата повинна перевірити причину нанесення державі збитків спікером ВР

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1087736980.html

Нещодавні голосування у Верховній Раді України щодо проекту Постанови Верховної Ради України “Про створення територіальних представництв Рахункової палати” свідчать що ні В.Литвин, ні інші представники пропрезидентської більшості, не читають ні Указів Президента України, ні висновків експертів апарату Верховної Ради України.
Вищенаведеною Постановою її автори: голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності “трудовик” С.Буряк, та його заступники “нашеукраїнець” В.Капустін та соціаліст В.Цушко запропонували Верховній Раді України “визнати за необхідне створення територіальних представництв Рахункової палати”, а Кабміну – “забезпечити вирішення питань, пов’язаних із створенням територіальних представництв Рахункової палати”.
З 21.04.2004 року, коли цей проект було внесено до Верховної Ради України, ні голова Верховної Ради України В.Литвин, який як відомо, на відміну від більшості інших депутатів більшості, читає всі проекти, що вносяться до Верховної Ради України, ні автори цієї Постанови, які в принципі могли б також почитати щось на тему діяльності Рахункової палати, так і не звернули увагу на безглуздість своїх дій.
Безперечно, що створення регіональних представництв Рахункової палати є дуже важливим. Але Президент України, якого часто і справедливо критикують, в цьому випадку все зробив як слід. Ще 08.04.2004 року він своїм Указом вніс зміни до Указу Президента України від 19 вересня 2000 року N1074 "Про заходи щодо підвищення ефективності контролю за використанням бюджетних коштів". Згідно з цим Указом статтю 11 було викладено у такій редакції: "11. Виходячи з необхідності належного забезпечення функцій контролю, покладених на Рахункову палату законодавством України, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям сприяти Рахунковій палаті у вирішенні питань, пов'язаних зі створенням її регіональних підрозділів".
Здавалося б всі поточні питання щодо створення територіальних представництв Рахункової палати вирішені. І якщо вже законодавцям дуже кортить втрутитися в цей процес, то замість зайвого проекту Постанови треба було б вносити проект Закону України “Про внесення змін до Закону “Про Рахункову палату Верховної Ради України”.
Законотворча діяльність суб’єктів законодавчої ініціативи є не таким вже і дешевим для наших платників податків зайняттям, як може здаватися на перший погляд. Оскільки проект і супутні документи, в тому числі і висновки парламентських експертів, необхідно виготовити в кількості близько 600 примірників, його треба обговорити на незаконно функціонуючій у Верховній Раді України координаційній раді так званої більшості, Погоджувальній раді голів фракцій і груп, Комітетах Верховної Ради України, на засіданні Верховної Ради України тощо. А це не тільки сотні лампочок, що горять даремно. На розгляд відволікаються тисячі людей. Порахуйте їх зарплату, енергетичні та інші матеріальні витрати, вартість тої ж самої трансляцію по радіо і телебаченню. І сума вийде чималою.
Але нажаль після переходу із президентської канцелярії до Верховної Ради України спікер, судячи за все, припинив читати Укази Президента України, але не почав читати висновки експертів апарату Верховної Ради України, роботу якого він зобов’язаний організовувати відповідно до п.5 частини 2 статті 88 Конституції України.
Внаслідок цього спікер 16.06.2004 року, незважаючи на виступи депутатів, які звертали увагу на комічність ситуації, протягнув включення до порядку денного проекту Постанови про територіальні представництва, причому так артистично обґрунтувавши необхідність прийняття цього рішення, що героїчне голосування цього проекту викликало в залі аплодисменти депутатів, які вважали, що саме цим рішенням вони поставили під контроль не тільки Кабмін але й Президента України.
Про що це свідчить? Тільки про те, що спікер і більшість депутатів до цього часу, судячи за все, не можуть зрозуміти, що самий великий їх важіль - це управління процесом реалізації виключного обов’язку Верховної Ради України - прийняття законів.
Бо, як мінімум, смішно та глупо доручати Кабміну забезпечити те, що тому вже і так доручив Президент України, який має більші важелі на уряд ніж Верховна Рада України, яка не зможе практично примусити Кабмін вирішити щось, проти чого виступає Президент України.
Тим більше, що питання підняте в Постанові регулюється Законом “Про Рахункову палату”. Відповідно до частини другої статті 8 якого Рахункова палата, для здійснення своєї діяльності має апарат. Структуру і штатний розпис якого затверджує Колегія Рахункової палати за поданням Голови Рахункової палати в межах бюджетних коштів, передбачених на її утримання. І таким чином Колегії Рахункової палати не потрібний дозвіл Верховної Ради України на визначення своєї структури. Остання може вплинути на створення територіальних представництв, або шляхом рекомендації Рахунковій палаті, або через внесення змін до Законів України “Про Рахункову палату” та “Про Державний бюджет України” на певний рік.
Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради України звернуло увагу спікера на протиріччя, абсурдність та дурість, які тягне за собою прийняття цієї Постанови.
Це і те, що в тексті проекту Постанови не передбачалося, що вказані у ньому “територіальні представництва” повинні бути створені як структурні підрозділи апарату Рахункової палати. Що дає можливість припустити утворення нових структур, які мали б статус окремих юридичних осіб. А це, в свою чергу, суперечило б Закону, який регламентував права Рахункової палати, змінювало її структуру, а не її апарату. І те, що це може викликати заперечення з боку Кабінету Міністрів України
Але спікер не читав ні Закону, ні Указу Президента України, ні судячи за все і висновків апарату. І як тут не згадати анекдот про “чукчу-письменника”. Правда до керівництва Верховної Ради України питання письменництва не відноситься. Судячи з того, як воно активно воно протягувало проект Закону України "Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" і передачу організації цього процесу Кабміну, воно проект цього Закону України та висновків народних депутатів України та експертів парламентського апарату, які доводили неприпустимість прийняття Закону в такій редакції, не читало, і необхідні для цієї Програми закони писати не бажає.
А тому хтось з народних депутатів України, або комітетів Верховної Ради України, на кінець то повинен привернути увагу до такого нігілізму керівників Верховної Ради України і запропонувати Рахунковій палаті перевірити причину нанесення спікером Верховної Ради України державі збитків, у вигляді зайвих і непотрібних витрат на прийняття безглуздої Постанови Верховної Ради України “Про створення територіальних представництв Рахункової палати”.

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1087736980.html




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2016. Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail news@maidan.org.ua