Майдан / Статті Карта Майдану

додано: 09-09-2004
Юрій Чорней: Копійчана реклама
Львівська Газета

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1094719616.html

На Буковині розгорається скандал навколо біґбордів кандидата на посаду президента України Віктора Януковича. Спочатку керівник громадського штабу Віктора Януковича в Чернівецькій області Зінаїда Фесенко так відповіла на запитання журналістів про загальну кількість біґбордів із зображенням цього кандидата, розташованих уздовж автодоріг області, та джерела фінансування цієї реклами: “Їх дуже багато, і я погоджуюся з вами в тому, що це справді перебір”.

Керівник штабу також сказала, що їй нічого не відомо про те, що керівників деяких промислових підприємств краю примушують перераховувати кошти на оплату таких біґбордів:

– Цим займалася група людей, які мають можливість підрахувати більш детально, скільки це коштує, але ми також використовували можливості тих, хто сам висловив своє бажання.

Точної кількості біґбордів із зображенням прем’єр-міністра на зазначеній прес-конференції так і не оприлюднили. Натомість через деякий час на сайті Віктора Януковича з’явилося повідомлення громадського штабу цього кандидата в Чернівецькій області про те, що, згідно з угодою про розміщення інформації, укладеною між ТОВ “Інформаційно-рекламне агентство “Еммануїл” і рекламодавцем, на початок вересня в області розміщено 70 спеціальних конструкцій із передвиборними агітаційними матеріалами Віктора Януковича. У заяві також вказано, що загальна вартість рекламної кампанії становить 3800 гривень на місяць.

Конкуренти голови уряду в змаганні за президентське крісло швидко зметикували: якщо ця інформація відповідає дійсності, то реклама на одному біґборді на Буковині коштує симпатикам прем’єра більш ніж символічно – в середньому 54 грн. 25 копійок.

Як повідомив кореспондента “Газети” з цього приводу керівник регіонального штабу блоку Віктора Ющенка в Чернівецькій області Іван Демчак, йому вдалося розшукати координати фірми “Еммануїл” в Чернівцях і отримати типову угоду про надання нею рекламних послуг. Проте найцікавіше, що супровідний лист до цієї типової угоди, яку розсилали практично всім підприємцям області, підписав заступник голови Чернівецької ОДА Василь Харабара. У ньому, зокрема, йдеться про те, що ТОВ “Еммануїл” “виготовлятиме, встановлюватиме й обслуговуватиме біґборди за погодженням із Чернівецькою обласною державною адміністрацією”. Далі підприємцям “рекомендовано стати клієнтом або спонсором у впровадженні цього проекту”. Цікаво, що підпис віце-губернатора Буковини під цим листом скріплено печаткою... ТОВ “Інформаційно-рекламне агентство “Еммануїл”. Ну а про те, що на 70 патронованих обласною владою Буковини біґбордах розміщено рекламу не місцевих виробників промислової продукції, а конкретного кандидата у президенти України, повідомив у своїй заяві, про яку вже згадували раніше, громадський штаб кандидата у президенти України Віктора Януковича в Чернівецькій області.

– Ми вбачаємо в цьому щонайменше прояви протекціонізму, якщо не корупції, конкретного чиновника конкретній фірмі. Як депутат обласної ради маю намір ініціювати обговорення цього інциденту вже на найближчій сесії облради, – заявив “Газеті” Іван Демчак, керівник Чернівецького регіонального штабу Віктора Ющенка. – Важко уявити, що залежний від влади підприємець, отримавши такий документ від віце-губернатора, знайде в собі мужність відмовитися перерахувати кошти, які в нього вимагають. А як уже їх використають, тут від нього мало що залежить. Я також знаю, що місячне утримання лише одного такого біґборда в середньому коштує до 200 у.о., ще 1500 тисячі у.о. потрібно викласти за виготовлення власне самої металевої конструкції та 100 у.о. за виготовлення зображення. До того ж, дозвіл на розміщення біґборда на території міста може дати лише міська влада, за межами міста, як бачимо, це право на їх розміщення собі чомусь присвоїла Державна служба автомобільних доріг області. Ми запропонуємо цій фірмі розмістити інформацію про нашого кандидата у президенти на таких самих привабливих умовах і подивимося, що з цього вийде.

Натомість заступник голови Чернівецької ОДА Василь Харабара не бачить у ініціативі чернівецької влади нічого крамольного.

– Там усе зрозуміло написано, – зазначив він. – Що я ще коментуватиму? Буде інша фірма – будемо рекомендувати іншу, була ця – рекомендували цю. А як же тоді можна зробити більш привабливою дорогу? Ніхто більше за це не взявся, крім “Еммануїла”. А те, що реклами на дорогах області дуже мало, то це правда. Її потрібно ще більше, а для цього нам слід встановити ще кілька тисяч біґбордів, аби область була бодай на щось схожою. Нехай будь-яка фірма бере дозвіл і робить, а я обіцяю їй сприяння.

Пан Харабара також зазначив, що звернувся до “абсолютно всіх комерсантів” із пропозицією рекламувати свою продукцію. За його словами, відгукнулися лише одиниці.

– Те, що біґборди встановлено, – це “плюс” для області. Тепер, коли в’їжджаєш на її територію, то бодай трохи нагадує Європу, а далі... я не знаю, як там... – переконаний чиновник. – Хто вже там звертається до “Еммануїла”, не знаю. Методика того, як фірма виготовлятиме ту рекламу, – господарська справа, а не адміністрації. Зрештою, біґборди Януковича – це теж інформація... Нехай інші кандидати у президенти також звертаються до цієї фірми, всім 26 вистачить щитів. І Ющенко може заключити договір із “Еммануїлом”. Головне, що я знайшов методику, як встановити біґборди, а зміст реклами на них мене не цікавить.

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1094719616.html




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2016. Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail news@maidan.org.ua