Майдан / Статті Карта Майдану

додано: 08-02-2005
Русанівка: громадські слухання, висновки eкспeртів

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1107853029.html

Громадські слухання

"Проблеми реалізації конституційного права громадян на участь в управлінні державними справами у вирішенні питань забудови та збереження життєвого середовища мікрорайону “Русанівка”.
6 лютого 2005 р. Місто Київ, бульв. Давидова 17.
Прес-реліз

Громадськість протестує проти незаконної забудови Русанівки та знищення паркових зон. Чиновники міської та районної адміністрації, прокуратура "закривають очі" на порушення закону та прав громадян. Назрів гострий соціальний конфлікт.
Мікрорайон Русанівка є завершеним архітектурним комплексом що не передбачає перспективної забудови. Однак в супереч Генеральному плану забудови міста та вимог громадськості Київська міська рада в лютому 2003 року прийняла рішення про землевідведення під будівництво офісно-житлового комплексу за адресою Русанівська набережна 10б.
Дане рішення є незаконним, бо при прийнятті рішення розглядалися тільки 4 з 6 необхідних погоджень від міських служб, при тому, що 2 з них стосувалися ділянки за іншою адресою, а решта втратили юридичну силу ще до прийняття рішення. При проектуванні будинку були порушені технічні вимоги до проектування надвисоких будинків (91,4 метри).
Будівництво має відбуватися на розі інженерних комунікацій та в безпосередній близькості 3 дитячих установ, що може призвести до виникнення аварійних надзвичайних ситуацій з людськими жертвами.
Наявність такого високого будинку в кварталі девяти- та двохповерхових будинків призведе до створення зони аеродинамічної тіні, що заблокує витяжно-вентеляційнії системи 5 будинків, дитячого садочку та дитячої поліклініки. Це створює небезпеку загибелі людей від чадних газів та руйнування конструкцій будинків.
Будівництво будинку вже почалось. Однак під’їзних шляхів до будівельного майданчику не існує. Це призводить до руйнування існуючих дворів, клумб та газонів важкою будівельною технікою. Проектом передбачено знищення великої кількості дерев та зелених насаджень.
Можна стверджувати про існування кругової поруки та корупційної змови чиновників київської міської влади!
Незаконні рішення та погодження видавали: Київрада (Омельченко О.О.), Управління земельних ресурсів при КМДА (Муховіков А.М.), Управління містобудування та архітектури при КМДА (Присяжнюк В.Ф.), Служба Київ експертизи при КМДА (Кармінський А.М.), Управління екології (Мовчан М.М.), Київська міська санепідстанція (Козлова І.А.), Головне управління МНС в місті Києві, Управління автотранспорту в м. Києві, Управління Державного ахітектурно-будівельного контролю (Ребицький), Дніпровська Райдержадміністрація в м. Києві (Шевчук О.С., Кравченко С.О.)
Громадськість Русанівки вже три роки веде боротьбу проти незаконної забудови мікрорайону. Були направлені звернення громадян з результатами незалежної експертизи до міського голови та прокурора міста та району, відбувся марш протесту в якому взяло участь біля 1000 жителів Русанівки. Влада не реагує!

Жителі Русанівки вимагають від Київської міської ради:
1. Негайно скасувати рішення про земле відведення та дозвіл на будівництво за адресою Русанівська набережна 10б, що видане концерну "Єкоп" .
2. Негайно припинити вирубку у лісопарковій охоронній зоні Русанівської затоки і заборонити будівництво ресторану та розважального комплексу в рекреаційній лісопарковій зоні.
3. Накласти мораторій на проектування нових житлових будинків на Русанівці як таких, що порушують існуючу концепцію мікрорайону.

В разі якнайшвидшого невиконання вимог, жителі Русанівки готові вдатися до масових акцій громадського протесту!

***

Проект
Резолюція громадських слухань

"Проблеми реалізації конституційного права громадян на участь в управлінні державними справами у вирішенні питань забудови та збереження життєвого середовища мікрорайону “Русанівка”.

6 лютого 2005 р.
Місто Київ, бульв. Давидова 17.


Ми, громадяни України, мешканці мікрорайону “Русанівка”, учасники громадских слухань, констатуємо, що впродовж останніх кількох років у місті Києві відбулось глибоке розмежування інтересів киян та міської влади, числені порушення чинного законодавства України, повне ігнорування усіх намагань мешканців столиці, творчої та наукової інтелігенції, громадських об`єднань домогтися дотримання загальноприйнятих принципів забудови та реконструкції історичних міст. Архітектурна концепція “Київської Венеції” –Русанівки, неповторного гармонічно збалансованого живого організму, сьогодні знаходиться під загрозою знищення.
На догоду комерційному зиску ущільнюється життєвий простір русанівців, спотворюється краса русанівських бульварів, під забудову та підприємницьку діяльність згубним в екологічному та морально-етичному відношенні підприємствам нищиться лісопаркова зона уздовж Русанівської затоки, рекреаційна паркова зона набережної.
За результатами розгляду питань, пов`язаних з проблемою збереження унікального життєвого середовища мікрорайону “Русанівка”, учасники громадських слухань постановляють:

1.Висловити недовіру Київській міській владі та її підрозділам, які протягом кількох років, порушуючи Конституцію України та чинне законодавство, ігноруючи думку громадськості, своїми рішеннями щодо забудови мікрорайону завдали і продовжують завдавати шкоди житловосоціальній системі, архітектурній цілісності та екології мікрорайону Русанівка.

2.Вимагати від Київради в 3-денний термін від дати отримання резолюції слухань скасувати рішення за № 289/449, п.12 від 27.02.03, щодо земле відведення ділянки за адресою Русанівська набережна 10б, як такого, що не було погоджено у належному порядку і не може бути прийнятним для місцевої територіальної громадськості.

3.Вимагати від КМДА негайно скасувати дозвіл на будівництво по Русанівській набережнй 10б за проектом, що непогоджений в належному порядку, неузгоджений із громадськістю, неприпустимий за містобудівними і будівельними нормами та правилами забудови та охорони природного середовища. Вимагати від КМДА зобов`язати керівництво концерну “Екоп” негайно припинити будівельні роботи та компенсувати витрати на благоустрій території по Русанівській набережній 10б. Благоустрій відновити за спільною згодою і проеками громадськості та двох юридичних осіб – церкви “Альфа та Омега”, кооперативу “Будівельник”.

4. Вимагати від КМР та КМДА негайно припинити вирубку у лісопарковій охоронній зоні Русанівської затоки і заборонити будівництво ресторану та розважального комплексу в рекреаційній лісопарковій зоні.

5. Вимагати від Київської міської ради накласти мораторій на проектування нових житлових будинків на Русанівці як таких, що порушують існуючу концепцію мікрорайону та авторське право Народного архітектора України Ладного В.Є.

6.Вимагати від Київської міської державної адміністрації припинити діяльність згубних в екологічному та морально-етичному відношенні підприємств, розташовних уздовж Русанівської затоки: ресторану “Венеція”, фірми “Адмірал” тощо.

7.Затвердити комітет вповноважених від територальної громадськості з проблем збереження концепційної та ландшафтно-природничої унікальності мікрорайону “Русанівка” у складі .....

8. Оргкомітету Других громадських слухань, на основі даної резолюції звернутися до Генпрокуратури України з метою: 1) притягнути до відповідальності винних у злочинних намірах та діях з метою наживи та завданні моральних та матеріальних збитків мешканцям мікрорайону “Русанівка”. 2)накласти заборону на реструктуризацію, перереєстрацію АТЗТ концерн “Екоп”. 3) заборонити АТЗТ концерну “Екоп” передачу права власності на користування земельною ділянкою і будівництво офісно-житлового комплексу за адресою Русанівська набережна 10б іншим юридичним особам. Вважати цю резолюцію заявою про запланований злочин і скерувати її до Генпрокуратури України.

9.У випадку подальшого ігнорування органами влади вищезазначених вимог ми, учасники громадських слухань, залишаємо за собою право вдаватися до акцій громадянської непокори.

10.Матеріали громадських слухань направити до Київради, КМДА.
11. Звернутися з відкритою заявою та матеріалами громадських слухань до Прем`єр-міністра та Президента України з вимогою припинити означені злочинні дії та відновити конституційні права і законні інтереси громадян України, мешканців мікрорайону “Русанівка”.


Лист народного архітектора України та СРСР Ладного В.Є. до Омельченка О.О., зареєстрований 25.01.05.
Вельмишановний Олександр Олександрович!
Я, як головний архітектор проекту, автор забудови Русанівського житлового масиву, на прохання мешканців, хочу захистити своє авторське право та зберегти основну концепцію масиву. Задуманий та побудований сорок років тому унікальний житловий масив являє собою найчистішу в екологічному відношенні територію для проживання киян. Самобутня та виразна “Київська Венеція” має бути збережена. Територія забудови має добрий благоустрій, прекрасно озеленена, має чудовий пляж та всі обслуговуючі дитячі та громадські споруди. Все це дає підстави вважати, що масив самодостатній та максимально пристосований для проживання, відпочинку та дозвілля його мешканців. На великий жаль, вже зроблено перше порушення цілісності мікрорайону – побудований 26-поверховий будинок з червоної цегли, тоді як вся забудова Русанівки білого кольору. Крім того цей будинок порушив архітектурний баланс ліній двох бульварів, де проектом передбачався низький акцент – одноповерховий танцзал або концертний зал. Крім цього порушення вже сьогодні виконана проектна документація на будівництво 25-поверхового будинку з прибудованими офісами на Русанівській набережній 10б. Тоді як вся забудова Русанівки вирішена 9-поверховими житловими будинками з поставленими 16-поверховими односекційними будинками на важливіших акцентованих місцях. Таким чином, розміщення 25-поверхового будинку повністю порушує композицію забудови, не кажучи вже якої шкоди вона задає мешканцям масиву. У мене створюється таке враження, що вирішував місце забудови не архітектор, а замовник, який останнім часом вирішує це питання замість архітектора.
Кілька років тому був розроблений та погоджений з міськекспертизою проект надбудови 10-го поверху на 9-поверховому панельному будинку. Ця надбудова дала можливість одержати на 10 поверсі комфортабельні квартири, які безумовно будуть знаходити успіх у замовників. Русанівському житловому масиву вже виповнилося 40 років, за цей час просіли покрівлі, сантехнічні труби, ліфтове господарство та інші приміщення будинків потребують ремонту. Всі ці проблеми можуть бути вирішені при таких надбудовах. При цьому зберігається основна концепція забудови, збільшується вихід житлової площі, не порушується спокій людей.
Виходячи з цього, треба вибрати один будинок, на ньому відпрацювати всі параметри по надбудові та провести надбудови усіх 9-поверхових будинків. Таке рішення дасть змогу оновити весь житловий фонд Русанівки та зберегти “Київську Венецію” в недоторканості.
Пробачте, Олександр Олексадрович, серед мешканців Русанівки ходять тривожні чутки, що замість благоустрою пляжної та лісопаркової зони масиву її збираються знищити під забудову. Цього не можна робити. Адже Русанівська протока з її лісопарковими зонами є легенями Києва і руйнувати одну з найпривабливіших оздоровчих зон міста - це означає тисячи русанівців, хворих на серцево-судинні захворювання, астму позбавити оптимальної для них середи обітування.

***

Висновок Незалежної громадської експертизи проекту будівництва офісно-житлового комплексу з підземними гаражами поРусанівській набережній 10б. Замовник АТЗТ концерн “Екоп”, проектна організація ТОВ “Архітектурна спілка”, ГАП Васягін В.А. Головний підрядник Київська житлово-будівельна кампанія.


Керуючись ст. Конституції України № 34, 41, 54, ст. Закону України “Про основи містобудування” №5, ст. Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” № 30, 36, ст. Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” №4, ДБН А.2.2-3-97, п.9.13 групою вповноважених від територіальної громади Русанівки за участю фахових спеціалістів у складі керівника служби юридичної допомоги Всеукраїнської координаційної ради СВЗ Цуркана М.Н., народного архітектора України та СРСР Ладного В.Є., Недашківської І.Ю., Верьовкіна М.В., Беренбейн І.С. була проведена незалежна громадська експертиза проекту будівництва офісно-житлового комплексу з підземними гаражами за адресою Русанівська набережна 10б. Аналіз проектної документації, листування громадськості з держустановами доводить, що в процесі розробки та узгодження проектної документації зазначеного об`єкту мали місце числені грубі та системні порушення чинного законодавства України, а саме:

1.Ст. Конституції України № 3,7,8, 13,14,16,22,33,34,36,38,39,40,41, 50,54,66,92,140;
2.Ст. Закону “Про самоврядування в Україні” № 3,4,8,9,13,75;
3.Ст. Закону України “Про інформацію”№ 1,15, 45;
4.Закону України “Про звернення громадян”;
5.Ст. Закону України “Про основи містобудування” № 5,17,19 п.2-3,21 п.3,25;
6.Ст. Закону України “Про планування та забудову територій” № 2,8,9,13,14,15,16,18,22;
7.Ст. Закону України “Про землеустрій” № 48,59,68,69;
8.ДБН 360-92 **, п.1.3, 1.4, 1.7, 3.7 – пр.1.3, 3.11, 3.13 – пр.1.2, 3.15, 3.16, 3.22, 3.37, п.7.45, 7.48, 7.50, т.2.1,7.5, дот.3.1; СніП ІІ –60-75, гл.60, п.5.15,5.21,6.4; СН 2605 – 82; СніП ІІ.4-79; ДСП 173-96, п.5.28,5.29;
9.Ст. Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного контролю” № 4,10,22, 24, 33;
10.Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” № 26,28 п.б, 50,51;
11. П. “Правил пожежної безпеки в Україні” № 4.1.3, 4.1.4, 4.1.7, 7.6, 7.8.4, 7.8.5;
12. П. “Резолюції засідання Консультативної науково-технічної ради при Держпожбезпеки МНС України” від 27 березня 2003 року № 1.4, 2.1, 2.5; (Див. Спільний наказ Держбуду України та МНС України від 10 грудня 2004 року № 238/225).
Встановлені факти порушень, фактологічної невідповідності, подання невірної інформації та укривання інформації, невиконання технічних вимог проектування, порушення Генплану та авторської концепції забудови мікрорайону “Русанівка” Вадима Ладного достеменно доводять неправомірність прийнятих рішень та висновків щодо землевідведення, містобудівного обгрунтування розташування об`єкту, схвалення проектних рішень Містобудівною радою та проходження комплексної державної експертизи зазначеного проекту.
Зокрема, звертаємо увагу на те, що погодження міських служб щодо землевідведення втратили свою юридичну силу ще у 2002 році, а саме:
1. Погодження дані на земельні ділянки за різними адресами – Русанівський бульвар 10б та Русанівська набережна 10б, що знаходяться в різних кварталах мікрорайону, не сусідять і не перетинаються;
2. Невиконання замовником умови №3 висновку Держуправління екології та природних ресурсів від 14.11.02 за № 08-0-20/6717 автоматично вводить в дію умову №7 щодо втрати дії зазначеного погодження;
3. Умова висновку Головного управління містобудування від 15.08.02 за №18-2936 щодо розміщення об`єкту проектування поза межами охоронних зон інженерних комунікацій заперечує можливість проектування саме через те, що зазначену ділянку перетинають газопровідні мережі, теплотраса, лінія електропередач. Таким чином, копія плану інженерних комунікацій, що повинна додаватися до даного погодження обмежує дію зазначеного погодження в частині можливості проектування;
4. У 2003 році, коли Київрада приймала рішення про землевідведення, набрали дію ще два обов`язкових погодження – з райрадою та Управлінням транспорту. Насамперед, ці погодження в проекті відведення земельної ділянки концерну “Екоп” відсутні.
На підставі перелічених фактів порушень погодження проектної документацї на землевідведення, а також числених порушень Законів України щодо прав громадян брати участь в обговоренні та прийнятті рішень міською владою, вважаємо рішення Київради від 27.02.03 за №289/449, п.12 неправомірним і таким, що підлягає скасуванню.
Вважаємо за необхідне додати, що заявлена висота будівлі вимагає дотримання спеціальних норм проектування та пропозицій щодо будівель класу А (73,5-100 м). В даному випадку слід говорити, що технічні вимоги до зазначеного проекту (не дотримані при проектуванні) відповідають нормам проектування стандартних будинків, а не будинків класу А, що є грубим порушенням вимог проектування та ліцензійної практики проектних організацій.
Співставлення погоджень проектної документації, експертних висновків та їх дат доводять фіктивність позитивного висновку комплексної державної експертизи, як в частині датування 5 листопада 2004 року (див. останній абзац Експертного висновку ГУ МНС України у м.Києві від 4.11.04 за №16/5/6217), так і за змістом. Зокрема, позитивні висновки Управління екології, міської санепідстанції, Держпожбезпеки суперечать реальним данним проекту, експертним висновкам авторитетних науково-дослідницьких лабораторій щодо неприпустимого порушення норм рівня загазованості (див. останній абзац висновку ІГМЕ АМН України від 5.10.04 за № 19/4525), існуючим нормативам, і в деяких пунктах погоджень є відверто цинічними (висновки Київської міської санепідстанції від 25.10.04 за №7962, Управління екології та природних ресурсів від 5.10.04 за № 08-8-10/4567).
Поряд з цим, відсутність в офіційних документах позитивних данних аеродинамічних досліджень, і навпаки існування висновків щодо зони аеродинамічної тіні, у яку попадають всі існуючі старі будівлі (5 житлових будинків, дитячий садок, дитяча поліклініка) говорять про запланований колапс всієї системи життя цього житлового кварталу, що є неприпустимим.
Неприпустимим з точки зору норм безпеки є затвердження проекту будівельних робіт в зоні щільної житлової забудови та в беспосередній близькості від трьох об`єктів дитячих установ.
Виходячи з цього вважаємо, що проект будівництва офісно-житлового комплексу з підземними гаражами по Русанівській набережній 10б, що розроблений з брутальним порушенням чинного законодавства України та діючих будівельних норм, спрямований на руйнування життєвої середи щільнонаселеного житлового кварталу, є злочинним і має бути скасованим.
Вважаємо за необхідне поставити перед судовою гілкою влади та Прокуратурою питання про притягнення до відповідальності відповідних державних служб та осіб, що брали участь у розробці, погодженні проектної документації, надавали рекомендації та приймали рішення щодо законності даного проекту.


Цуркан М.Н.
Ладний В.Є.
Недашківська І.Ю.
Верьовкін М.В.
Беренбейн І.С.

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1107853029.html




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2016. Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail news@maidan.org.ua