Майдан / Статті Карта Майдану

додано: 16-02-2005
Інна Сухорукова, Харківська правозахисна група: Як же виховати патріотизм?

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1108574139.html

Виступаючи зранку 14 лютого по телебаченню, новий міністр освіти п.Ніколаєнко на питання журналіста, чому наші діти вчаться писати у зошитах з легковажними яскравими малюнками, що не виховує патріотизм, відповів, на моє здивування таке. Найближчим часом міністерство перегляне це питання, і наші діти будуть патріотично виховуватися, дивлячись на обкладинки зошитів з Тарасом Шевченко та Лесею Українкою.

Схаменіться, мої дорогі! Ви ж кажете, що прагнете до Європи? Якщо дитина хоче писати в яскравому зошиті з левенятками, котиками чи Вінні Пухом – це ніякого відношення до її патріотизму не має. А от якщо педагог, який викладає українську чи світову літературу, чи історію не знає ані поезій Шевченка і Лесі Українки, а тим більше Драй-Хмару, Зєрова, Сосюру, Ліну Костенко, Стуса, Симоненка, не може знайти їх місце у єдиному культурологічному просторі, - от тоді учні не навчаться від нього патріотизму.

Не треба заганяти сучасних дітей і молодь в наше комуністичне минуле, де ми писали у сіреньких чи брудно-рожевих зошитах, а на них були невідомі нікому смурненькі і сіренькі портрети чи то Шевченка, чи то Франка, а вчителька крім їх прізвищ знала не на багато більше дітей. І в цей самий час держава кидала за грати і Світличного, і Стуса, і всіх справжніх українських патріотів, про яких чомусь досі не розповідають дітям. Бо самі не знають, що розповідати, або розповідають поспіхом.

От якби в першому класі (ну, принаймні, в другому) вони почули б про князя Володимира, Полтавську битву, Переяславську раду, про голодомор і розправу з українськими дисидентами, дізнались, що таке імперія і що таке їхня країна… Якщо їм не розкажуть про це захоплено і щиро, не ображаючи при цьому інші культури. Бо не культури вбивали людей, а державний устрій і ті, хто йому слугували та підкорядися. От тоді ми маємо надію виховати патріотів.

Отже, не треба чіпляти на шиї наших малят жовто-блакитні краватки замість червоних. Не треба переносити у ХХІ сторіччя радянські примітиви. Дитина буде краще писати у яскравому зошиті, який вона сама обере. Так їй затишніше і спокійніше. А от її світогляд залежатиме від того, як вона зможе сприйняти нашу історію, нашу реальність. Дітям треба цікаво розповідати змалку про нашу історію, яку, як сказав Вінниченко, не можна читати без брому. Так робили з мене українку мої дід з бабою і батьки, так і я робила зі своїми дітьми. І не треба боятися, що діти злякаються чи щось не зрозуміють. І наймолодші усе зрозуміють. І хай вони пишуть у яскравих зошитах з улюбленими героями. Поступово серед їхніх героїв з’являться і Шевченко, і Стус, і Антонич, і Світличний. Досить нам радянського примітива. Нове покоління цим не візьмеш. Вони дивляться Діснея і одночасно люблять свою країну, і хочуть бачити її у Європі.

Шановний пане Ніколаєнко, не треба усереднювати наших дітей! Вони дуже індивідуальні патріоти.
________
Також читайте допис на тему шкільних проблем
http://maidan.org.ua/static/lysty.php?key=1108649905

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1108574139.html




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2016. Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail news@maidan.org.ua