Майдан / Статті Карта Майдану

додано: 20-02-2005
Ігор Кобзар: Європейська закритість чи українська прозорість

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1108927506.html

Уважно ознайомившись із стенограмою брифінгу Державного Секретаря Президента України Олександра Зінченка з представниками засобів масової інформації 15 лютого 2005 року я був, м’яко кажучи, дещо здивований деякими висловами.

Наприклад. Задекларовано „виконання тендерного прийняття на роботу, так би мовити, нової хвилі українців” Тобто проведення конкурсу іншими словами. Звернемося до нормативних документів. Відповідно до п.10 „Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців”, затверджених постановою КМУ від 15.02.02р. №169 „Державний орган, у якому проводиться конкурс, зобов'язаний опублікувати оголошення про проведення конкурсу в пресі або поширити його через інші офіційні засоби масової інформації не пізніше ніж за місяць до початку конкурсу та довести його до відома працівників органу, в якому оголошується конкурс.”

Але відразу виявляється, що в даному випадку ні про який тендер (читай – конкурс) не йде мови,
бо виявляється: ”Ми уважно знайомились з ними (кандидатами-авт.) і, ще раз кажу деякі з тих молодих людей вже почали роботу в якості виконуючих обов’язки...” Після цих слів держсека, відразу вимальовується інший, геніальний у своїй простоті варіант працевлаштування: „Переведення на рівнозначну або нижчу посаду в одному державному органі, а також просування по службі державних службовців, які зараховані до кадрового резерву чи успішно пройшли стажування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, може здійснюватися без конкурсного відбору” (п.5 „Порядку”). Цей пункт як бачимо, дозволяє керівництву цього органу взагалі відмовитись від конкурсу, обмежившись як у нашому випадку, стажуванням кандидата на посаді на яку він претендує. Як то кажуть коментарі зайві.

Розумію, чекати місяць, як того вимагає існуючий порядок проведення подібних конкурсів, велика розкіш у обставинах, що склалися. Але це і не означає залучати до роботи осіб на підставі відсутності конкурсу як такого. Оскільки конкурс, це в першу чергу змагання, змагання прозоре, з чітко встановленими правилами гри, з дотриманням принципу рівності всіх його учасників та неупередженості у прийнятті рішень.

А як вам таке: „Це молоді спеціалісти віком від 23 до 28 років, які простажувалися в найкращих освітянських наукових закладах Європи і світу, йдеться про Гарвард, Сорбонну, про чисельні стажування в найкращих установах світу.”

Державному секретареві потрібно обережніше підходити до подібних висловлювань. Бо відразу виникає питання: „А наша вітчизняна освіта, що вже нічого не варта?”. Чи може це цілеспрямована політика, призначати на посади лише після стажування в іноземних університетах. Ми абсолютно не проти висококваліфікованої молоді з освітою європейського та світового рівня. Але ми проти незрозумілої та цілком закритої системи призначень, що зараз відбувається в стінах Секретаріату і так чи інакше дискредитує керівництво країни.

І як в такому разі бути з сотнями тисяч молодих українців, які відстоювали на майданах нашу з вами пане Зінченко незалежність. Як бути з тисячами молодих державних службовців районних та обласних державних адміністрацій, які не мали часу, а інколи і можливостей, стажуватися за кордоном, але які щоденною наполегливою працею не в ім’я Кучми чи Януковича, а в ім’я України сприяли її процвітанню.
Як бути з ними?

Наступне. Уважно перечитавши стенограму, можна дійти до висновку, про наміри суттєво скоротити чисельність Державного Секретаріату з 1800-1900 чоловік до 500. З одного боку, ці рішення не можна не схвалювати, а з іншого, з цієї кількості лише 60 будуть з „нової хвилі українців.” Виходить, принаймні найближчим часом, лише 10 відсотків мешканців кабінетів на Банковій будуть представниками нової влади. Хочеться сподіватися, що це буде лише початок структурної перебудови цього органу, а не початок кінця демократичних перетворень в органах виконавчої влади.

Ми маємо право знати хто буде керувати державою протягом принаймні п’яти років президентства Ющенка. Ми маємо право бути безпосередньо причетними до процесу формування органів влади. Кожен з нас має конституційне право, за наявності відповідної освіти та фахового рівня, розраховувати на посади державних службовців у Секретаріаті будь якого рівня.

Це не може і не повинно стати нам сумним спадком залишеним старою командою Кучми-Медведчука.

P.S. Певного комізму ситуації додає розділ на сайті Президента України, присвячений проведенню конкурсу на заміщення вакантних посад АПУ зразка 2002 року. Тут детально перераховані наявні вакансії, списки претендентів, умови, порядок та час його проведення. Наводиться відповідна нормативна база.

Нічого схожого від новоствореного Державного Секретаріату ми поки що не отримали.

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1108927506.html




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2016. Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail news@maidan.org.ua