Майдан / Статті Карта Майдану

додано: 01-06-2005
Свирська Т. І.: Дню захисту дітей присвячується...

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1117643631.html

6 квітня 2005 р. київський Міський палац дітей та юнацтва звернувся до Президента України з проханням розібратися у ситуації, що склалася навколо земельної ділянки, яка належить йому на правах постійного користування.

Для того, щоб передати землю іншому землевласнику, згідно діючого законодавства України Київрада має прийняти рішення про вилучення даної земельної ділянки або про відміну (у даному випадку – скасування в частині користування 0,47 га свого Рішення № 487 від 7.04.1959 р.). При цьому слід зазначити, що вилучення земельної ділянки в цьому випадку є можливим лише за умови передачі її для суспільних потреб. Крита автостоянка, яка належить комерційним структурам (ВАТ “Трест “Київміськбуд” та ТОВ “Ліра – 2000”) та розташована на поверхні згадуваної вище земельної ділянки, не призначалася в 2000 р. для задоволення суспільних потреб. Тому надалі в рішенні Київради № 89/1066 від 30.11.2000 р. йдеться лише про погодження розташування місць об’єктів, а в пункті 11.1.4 – про те, що після закінчення будівництва територія повинна бути відновлена у попередньому стані.

Можна припустити, що з метою уникнути дотримання вимог законодавства, які чітко регулюють порядок вилучення та надання у користування земельних ділянок під об’єкти суспільного значення, було прийнято Розпорядження Київської міської державної адміністрації № 283 від 21.02.2003 р., яким ТОВ “Ліра – 2000” було дозволено здійснити проектування та будівництво дитячо-юнацького розважального комплексу з підприємствами громадського харчування, торгівлі та сфери послуг. Одночасно пунктами 2 і 4 цього розпорядження, як виняток, дозволено будівництво з розробкою пректно-кошторисної документації, з чого можна зробити висновок, що Київська міська державна адміністрація ще “в очі не бачила”, що саме “юнацько-розважального”, а що “торгівельного” та “із сфери послуг” буде будуватися на зазначеній ділянці.

На сьогоднішній день на порядок денний Київської міської Ради готується винести проект рішення про відвід зазначеної земельної ділянки для постійного користування ТОВ “Ліра – 2000” збудованого ним (з численними порушеннями архітектурно-будівельних, землевпорядних та інших норм) розважального комплексу з підприємствами громадського харчування, торгівлі та сфери послуг. До керівництва Палацу дітей та юнацтва постійно завідують особи з “пропозиціями” підписати проект узгодження кордонів земельної ділянки, на підставі яких від Палацу мають відшматувати ласі шматочки найдорожчої в Києві землі, яка поки що належить найдорожчому скарбу держави – її майбутньому, дітям. При цьому на рекламних плакатах “об’єкту”, збудованого ТОВ “Ліра – 2000” та призначеного начебто для дітей та юнацтва, вже є об’ява про здачу в оренду приміщень під офіси (тел. 490-57-00), виставлена огорожа та охорона, яка не тільки забороняє прохід учнів та батьків по території Палацу, але й унеможливлює проїзд медичної та пожежної допомоги до дитячого закладу.

У листі до Президента адміністрація Палацу просила його взяти ситуацію навколо Палацу дітей та юнацтва під особистий контроль; видати відповідні доручення про проведення комплексної перевірки законності будівництва комплексу “Ліра – 2000” та надання йому відповідної ділянки за адресою м. Київ, вул. Січневого Повстання, 13 та новоутвореною адресою м. Київ, Дніпровський узвіз, 1 за рахунок території Палацу дітей та юнацтва; до створення комісії вжити необхідних дій щодо призупинення робіт вказаному об’екті будівництва та здачі в експлуатацію або в оренду приміщень спорудженого об’єкту та заборонити органам місцевої влади та самоврядування видавати будь-які розпорядження щодо відчудження земельної ділянки з користування Палацу до розгляду справи по суті.

Натомість 15 квітня 2005 р. на території Палацу, де ТОВ "Ліра-2000" побудувала комплекс (що за своєю суттю є самовільною забудовою, тобто такою що є незаконною, протиправною), працювала комісія на чолі з головним архітектором м. Києва Присяжнюком В.Ф. Представники ТОВ "Ліра-2000" запросили директора Палацу для зустрічі з комісією, весь склад якої не був представлений нікому з присутніх та явно не відповідав бажаним вимогам щодо незалежних експертів, які об’єктивно могли б вирішити зазначену проблему. Питання, які обговорювались цією комісією, зводились лише до відновлення ТОВ "Ліра-2000" благоустрою прилеглої території Палацу після закінчення будівництва комплексу та розмежування території Палацу і комплексу, що йде в розріз з основною метою та побажаннями як народних депутатів, колективу педагогів і батьків Київського Палацу дітей та юнацтва, так і кожної людини, не байдужої до проблем дитинства та юнацтва. Поза увагою комісії чомусь залишились питання, які є головними, а саме: законність будівництва та відповідність використання земельної ділянки її цільовому призначенню. Тому робота цієї комісії – це формальне виконання доручення Президента України.

Певним чином це підтверджує і лист КМДА від 18.04.05 № 010-182, в якому досить цинічно вказано, що дана ситуація є розглянутою, що фактично означає – вирішеною. Між тим, хотілося б звернути Вашу увагу на основні проблеми, які в спотвореному вигляді містяться в зазначеному листі.
Так, в листі зазначається, що на підставі розпорядження КМДА від 21.02.2003 № 283 ТОВ „Архітектурна спілка" розробила та погодила в установленому порядку проект дитячо-юнацького розважального комплексу з підприємствами громадського харчування, торгівлі та сфери послуг. Однак чи мала взагалі КМДА право надавати таке розпорядження всупереч рішенню Київської міської ради від 30.11.2000 №89\1066 „Про погодження місць розташування об’єктів”, яке обов’язковою умовою будівництва за цією земельною ділянкою визначає її повернення до первинного вигляду – не відомо. Крім цього не зрозуміло, коли саме розробила ТОВ „Архітектурна спілка” (засновники якої мають найтісніший зв’язок із ТОВ „Ліра-2000”) свій проект дитячо-юнацького розважального комплексу з підприємствами громадського харчування, торгівлі та сфери послуг. До речі не зрозуміло і те, з ким саме можна було погодити будівництво такого собі „соціального монстра”, що передбачає „розважати” дітей та малюків за допомогою мабуть зовсім не дешевих сфер торгівлі та послуг (барів та ресторанів). Проте навіть такі задекларовані химерні цілі ніяк не узгоджуються із численними бігбордами (є фото) на стінах будівлі, що закликають до оренди офісних(!) приміщень. І врешті-решт як погоджується із земельним законодавством той факт, що КМДА змусило управління держархбудконтролю в якості винятку (!) видати дозвіл на виконання будівельних робіт до погодження та затвердження проектно-кошторисної документації? Напевне, що ніяк не погоджується, що підтверджується накладенням штрафу за правопорушення у сфері містобудування (постанова УДАБК від 9.12.2003 №114\3).

Не є правдивим і твердження про те, що рішенням Київської міської ради від 23.12.2003 № 333/І208 за згодою Головного управління освіти КМДА, директора Київського палацу дітей та юнацтва Свирської Т.І. (лист від 16.12.2003 № 244) ділянка на Дніпровському узвозі, 1 була начебто правомірно вилучена із користування Головного управління освіти КМДА і передана в короткострокову оренду на період будівництва ТОВ „Ліра-2000" та ВАТ Трест „Київміськбуд-1” для здійснення будівництва дитячо-юнацького розважального комплексу з підприємствами громадського харчування, торгівлі та сфери послуг. По-перше, ніхто в законному порядку не відміняв і не скасовував рішення Київської міської ради від 30.11.2000 №89\1066 „Про погодження місць розташування об’єктів”, а саме: в частині тих умов, які закладені в п.11.1.4 цього рішення (стосовно первинного стану об’єкта). По-друге, директор Свирська Т.І. в листі від 16.12.2003 вимушена була дати таку згоду, оскільки напередодні (15.12.2003) був укладений інвестиційний договір між ТОВ „Ліра-2000” та Головним управлінням освіти і науки КМДА (якому відповідно до Статуту підпорядковується у своїй діяльності Київський палац дітей та юнацтва), що і передбачав у п. 3.1.3 в якості обов’язку Головного управління освіти КМДА надання згоди на вилучення земельної ділянки на користь іншим сторонам. До речі саме сторонам, оскільки стороною за даним договором є не лише ТОВ „Ліра-2000”, але і ВАТ Трест „Київміськбуд-1”. Однак в подальшому лише ТОВ „Ліра-2000” називається як власник зазначеного об’єкту. Більше того, директор Свирська Т.І. в своєму листі надає згоду на вилучення земельної ділянки (а відповідно до Статуту (п. 6.3.) лише вона має право розпоряджатися майном (в тому числі належними земельними ділянками) і коштами Палацу) лише за умови неможливості виконання п.11.1.4 рішення Київської міської ради від 30.11.2000 №89\1066 „Про погодження місць розташування об’єктів”. Однак така неможливість ніким не лише не підтверджена, але навпаки – встановлена лише за згодою(!) сторін у інвестиційному договорі, тобто в наявності маємо той факт, що сторони не просто вийшли за межі своїх повноважень (Предмет договору та Обов’язки сторін), але і грубо порушили цивільні, адміністративні та земельні норми права.

Як нам стало відомо, керівництво ТОВ “Ліра – 2000” планує 27-29 травня цього року “урочисто” відкрити “дитячо-юнацький розважальний комплекс”, в якому умовно дитячо-юнацьким буде платна ковзанка, що займатиме не більше 10 відсотків об’єкту. Решту площі планується передати під бари, ресторани та офіси. З практики відомо, що власник нерухомого майна майже ніяк не пов’язаний умовами його цільового використання, а, одержавши у власність або в оренду земельну ділянку, що перебувала в державній або комунальній власності, може нескладним шляхом змінити її цільове використання.
Враховуючи це, наполегливо просимо Вас звернутися до Президента України з проханням дати доручення комісії незалежних експертів, склад якої запропонував і підтримав трудовий колектив Палацу, дійсно провести комплексну перевірку, ознайомитися з документами та розібратися в ситуації, що склалася навколо Палацу. Одним із очікуваних варіантів вирішення проблеми могло би бути надання ВАТ „Київміськбуд-1” та ТОВ „Ліра-2000” всього об’єкту у побудованому комплексі на баланс Палацу або організації, яка має за мету некомерційне, освітньо-виховне (тобто у відповідності з первинним цільовим призначенням будівлі та земельної ділянки) використання приміщення з відповідним відшкодуванням собівартості робіт, що могло б стати достойним та гідним подарунком нової влади всім дітям та юнакам напередодні Міжнародного дня захисту дітей.

З повагою,

Директор Палацу дітей та юнацтва
Свирська Т. І.

Версія до друку // Редагувати // Стерти // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1117643631.html




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2016. Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail news@maidan.org.ua