першановинистаттізахідцентрвостокпівденькримфорум пошукконтакти  

Андрій Костюк: Цуґ-цванґ? - Ні! Вихід є!

додано: 21-07-2006 // // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1153508021.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

УкраїнаПолітика

Нинішню ситуацію, у якій опинився Президент і НСНУ після зради Мороза поспішили охрестити цуґ-цванґом http://www.pravda.com.ua/news/2006/7/18/44675.htm. За шаховою термінологією це означає що будь-який з можливих ходів Президента є програшним для нього і для політичної сили, що його підтримує.

Дійсно якщо брати до уваги лише ті три варіанти, які досі обговорювалися у медійному просторі, усі вони ведуть до втрат:

1. Приєднання НУ до СРК + Янукович - прем'єр (остаточна втрата симпатій електорату взамін на досить сумнівну можливість впливати на рішення виконавчої влади)
2. Янукович - прем'єр + перехід НУ разом з БЮТ в опозицію (збереження залишків симпатій електорату (далеко не гарантоване), але втрата можливості впливати на рішення)
3. Розпуск ВР (ризик отримати ще більш потужну блакитну більшість у новій ВР тобто п.2 у посиленому варіанті)

Третій варіант не є на 100% програшним, але ймовірність виграшу мала, оскільки на дострокові вибори відводиться лише два місяці. Організувати і провести за цей час ефективну передвиборну кампанію і переломити ті негативні для НСНУ та Президента тенденції у настроях людей дуже важко. Майже неможливо.

Однак є ще четвертий варіант, який чомусь майже не обговорюється:
4. Перехід НУ разом з БЮТ в опозицію у Верховній Раді, але прем'єром залишається Єхануров. Кандидатура Януковича чи будь-якого іншого "антикризового" прем'єра багаторазово відхиляється Президентом, а ж поки не буде відновлено діяльність Конституційного Суду.

Багато хто помилково вважає, що ніби-то Президент зобов’язаний внести до Верховної Ради кандидатуру, висунуту коаліцією і не має права її відхилити. Це бузумовно не так. Президент поза всякими сумнівами має право заблокувати кандидатуру, яку він вважає неприйнятною (Див. http://maidan.org.ua/static/mai/1153416379.html). Причому Конституція не накладає ніяких обмежень на те скільки разів і як довго Президент може відхиляти запропоновані коаліцією кандидатури.

Після відновлення діяльності Конституційного Суду можливі такі варіанти:
а) Відміна політреформи
б) Розпуск ВР, віттягнутий у часі на кілька місяців, або й на рік

Варіант "а" передбачає два підваріанти
- ПР починає розуміти, що так чи інакше основним центром влади залишиться Президент і з цим треба змиритись. Тоді ВР може працювати нинішнім складом приймаючи потрібні Україні закони, у яких депутати-бізнесмени від ПР зацікавлені самі;
- ПР не погоджується співпрацювати, ВР рада стає недієздатною і її доведеться розпустити складення повноважень третиною депутатів або через референдум.

Для реалізації варіанту "а" важливо ще до створення Конституційного Суду переконати громадськість, що
- політреформа була прийнята з численними порушеннями Коституції;
- новий варіант Конституції містить багато внутрішніх суперечностей і різночитань, що ставить під загрозу нормальне функціонування держави;
- саме політреформа стала причиною фактичної бездіяльності парламенту протягом більш ніж двох місяців після виборів;
- скасування політреформи є єдиним можливим рішенням як з формально-правової так і з політичної точки зору.


Варіант "б" дасть позитивні результати, лише за умови, що час не буде згаяно, а буде плідно використано для переконання громадської думки у тому що: "
- уряд Єханурова успішно працює, ВВП росте
- антикризова коаліція у ВР лише "мутить воду", її єдиною мета - пропхати свого представника на посаду прем'єра, щоб далі грабувати державу.
- якщо Верховна Рада не почне працювати як слід, то її слід розігнати і обрати нову.

Це все можна реалізуати лише за умови, якщо Президент і його Секретаріат нарешті візьмуться за розум і зроблять те, що вони мали зробити ще півтора роки тому, а саме налагодять ефективну державну інформаційну політику.
Присутність пропрезидентських сил в інформаційному просторі повинна зрости десятикратно. Причому зростання повинно бути досягнуто не стільки за рахунок збільшення кількості виступів самого Президента (тут важливо не передати куті меду!), як за рахунок роз'яснення кожного кроку Президента через
1. Соціальну рекламу;
2. Виступи, прес-конференції, заяви, брифінги і т.п. соратників президента, належним чином координовані єдиною PR командою;
3. Залучення на добровільній основі однодумців Президента з журналістського середовища (Однодумців Президента з числа журналістів слід забезпечувати інформацією, яку вони могли б донести до виборця, вони повинні у першу чергу бути включені у різноманітні пули. У цьому плані цікавим є досвід реформаторського уряду Балцеровича у Польщі, який варто вивчити і використовувати).
4. Через інформаційні плакати у приміщеннях державних органів, де ведеться прийом громадян.

Практично кожен громадянин повинен знати і про зростання ВВП, і про зростання середньої зарплати і соціальних виплат і т.п. Лише в умовах абсолютно безпорадної інформаційної політики можливе те, що нинішній стан економіки (ВВП у травні цього року зріс на 8,5%, а у червні - на 9,3%) частина населення вважає "кризовим".

Потрібно роз'яснювати законодавство. Наприклад, якби в усіх держустановах було чітко й великими буквами написано

"Во исполнение указа Президента #ххх разъясняем, что в соответсвии с Законом "О языках" граждане Украины имеют право обращаться в государсвенные органы и получать ответы на русском языке. Служащие, нарушающие это требование, привлекаются к ответстенности. Тел. горячей линии хххх".

Якби, крім цього, згадане положення закону було б роз'яснено через соціальну рекламу на радіо і телебаченні, то тоді "боротьба" деяких партій і політиків "за право разговаривать с государством на русском языке" була б набагато менш привабливою для електорату, а Президент і його команда мали б більший успіх серед російськомовних виборців.

Потрібен зворотній звязок: регулярні соціологічні опитування, аналіз преси й інтернету повинні давати чітку картину про настрої у суспільстві, які дії Президента потребують додаткових роз'яснень, які кроки потрібно відкоригувати. Слід відмовитись від тих кроків, які Президент та його команда не можуть пояснити народу (а таке, на жаль, бувало і не раз!).

Чутки і неправдива інформація про стан справ у державі і про діяльність влади повинні негано і ефективно спростовуватися.

Слід налагодити більш тісну співпрацю з неурядовми організаціями, громадськими активістами, а також з інтернет-спільнотами, такими як http://www.maidan.org.ua

Тепер щодо організації позачергової передвиборчої кампанії. Вона буде успішною якщо

1. Не допускати Романа Безсмертного до керівництва виборчою кампанією НУ.
2. Суттєво обновити список НУ, виключивши звідти осіб з високим антирейтингом та доповнивши його відомими особами з блоку ПОРА-ПРП та Костенка-Плюща та іншими популярними політиками, напр. Луценком.
3. Вносити до списку лише тих, хто погодиться протягом усієї виборчої кампанії їздити по країні і зустрічатися з виборцями. За невиконання - виключати зі списку (така можливість є). Не повинно бути жодного села, не кажучи вже про райцентри, куди хоча б раз не заїжджали кандидати від НУ і не виступалиб перед виборцями. (Кандидатів багато, на всю Україну повинно вистачити.)
4. Не воювати за електорат з БЮТ, а намагатись відібрати його у ПР, соціалістів і навіть комуністів. Для цього слід
а) Звернути увагу на села Сходу й Півдня (див. http://www2.maidan.org.ua/n/free/1152873487)
б) Зробити наріжним каменем передвиборчої кампанії гасла взаємопорозуміння між різними частинами України
в) Зайняти більш реалістичну позицію у мовному питанні. Наприклад, взяти на себе зобов'язання передбачити у законодавстві статус "мови місцевого самоврядування" поряд з українською для російської мови та мов інших нацменшин у населених пунктах, де більшість населення цього бажає. Чітко і ясно заявити і повторювати при кожній нагоді, що кількість російськомовних шкіл і класів буде визначатись кількістю заяв від батьків першокласників, які бажають, щоб їхні діти навчалися російською мовою.
г) Якомога менше вести розмов про НАТО, а якщо виникатимуть питання у дискусіях, то чітко заявляти, що це питання можна вирішити тільки через референдум. (Або ж, якщо дозволить час, ще до виборів постаратися змінити ставлення населення до НАТО знову ж таки через ефективну інформаційну політику).
д) Гаслу ПР про федералізацію України, протиставити гасло про надання більших прав місцевим громадам у містах і селах.

Президент як гарант Конституції зі своїм апаратом повинен взяти активну участь у передвиборчій кампанії, але, звичайно не як агітарор. Повинна бути негайно створена структура, яка б займалась роз'ясненням виборчого законодавства. Щоб люди знали куди скаржитись, якщо на них тисне начальство чи хтось викорисновує службове становище задля агітації. Вживати дієвих заходів проти таких порушень.

Сподіваюсь що ця стаття потрапить на очі комусь з команди Президента і хоча б частину з запропонованих тут ідей буде реалізовано.


Обговорити цю статтю у форумі

додано: 21-07-2006 // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1153508021.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Увага!!! Сайт "Майдан" надає всім, хто згадується у розділі "Статті", можливість розмістити свій коментар чи спростування, за умови належного підтвердження особи. Будь ласка, пишіть нам на news@maidanua.org і вказуйте гіперлінк (URL) статті, на яку ви посилаєтся.

  Новини з Обозу :
  ЦІКАВИНКИ :
Завантаження ...



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2017. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua