першановинистаттізахідцентрвостокпівденькримфорум пошукконтакти  

: Резолюція секції "Інформаційний простір як чинник національної б

додано: 31-08-2001 // // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/999216186.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

1. Україна все більше витісняється зі свого інформаційного простору, в якому все більше хазяйнують чужинці, при цьому грубо порушуючи українське законодавство.

2. Тисячі журналістів та операторів позбуваються робочих місць і змушені застосовувати свій талант і фахові знання не для користі своєї держави, а для збагачення чужоземних грошових мішків.

3. При скромному державному бюджеті з України викачуються за кордон десятки мільйонів доларів.

4. Через національний інформаційний простір України ведеться цілеспрямована робота щодо денаціоналізації, деукраїнізації населення через його зросійщення, та обездуховлення за допомогою низькопробної, розрахованої на ниці інстинкти телепродукції.

5. Вищі державні чиновники України є співучасниками цього антиукраїнського процесу, оскільки за їх сприяння якраз і розбазарюється інформаційний простір України.

6. Існуючий режим неспроможний забезпечити такі стандарти існування громадян, які б відповідали рівню справді демократичного суспільства.

7. Влада виявляє власну слабкість, не забезпечивши надійно людських прав для громадян, передусім права на життя, людям чи не найризикованішої в світі, а тим паче в нинішній криміналізованій Україні, професії журналіста.

8. Через корумпованість владних структур простежується спільність інтересів виконавчої влади та організованої злочинності щодо затиску свободи слова і гласності через залякування і загрозу фізичної розправи з журналістами - носіями гласності.

9. Процеси, які відбуваються в інформаційному полі України, загрожують її інформаційному суверенітетові а, отже, безпеці держави і самому її існуванню.

Секція звертається до Президента Л.Кучми як гаранта Конституції вжити невідкладних заходів щодо:

а) забезпечення в повному обсязі прав і свобод людини, зокрема, свободи слова і преси;

б) розкриття резонансних вбивств журналістів Гонгадзе та Александрова, покарання винних у цих злочинах;

в) повернення Україні її національного інформаційного простору; дотримання законодавства, яке регулює взаємини ЗМІ та суспільства;

г) практичної реалізації ст. 10 Конституції щодо утвердження української мови як державної на всій території України та в усіх галузях суспільного життя, і передусім - у засобах масової інформації, надто електронних.

На думку учасників секційного засідання, для цього насамперед необхідно:

1. Удосконалити законодавчу систему, яка б стояла на сторожі людських прав, забезпечувала на практиці нормальні умови для свободи слова і преси, рівняючись на досвід світових демократичних суспільств.

2. Провести роздержавлення загальнополітичної періодичної преси, вважаючи практику заснування владними інституціями загальнополітичних видань такою, що суперечить демократії і гальмує реалізацію права на свободу слова.

3. Створити громадське теле- та радіомовлення, перерозподіливши на його користь частоти і час мовлення.

4. Позбутися монополізму "Укрпошти" у справі розповсюдження і доставлення передплатникам періодичних видань через

а) обмеження цін на ці послуги;

б) стимуляцію створення альтернативних структур у цьому питанні;

в) перерозподіл і приватизацію частини матеріальної бази "Укрпошти" в центрі і на місцях для виконання цих завдань.

5. Відрегулювати судочинство, позбавивши можливості владні та олігархічні структури розоряти і душити ЗМІ через суди, для чого:

а) обмежити законодавчо суми штрафів за позовами на захист честі й
гідності;

б) заборонити державним чиновникам усіх рангів подавати позови на захист честі і гідності, а рекомендувати їм відстоювати свою честь і гідність публічно - у засобах масової інформації.

6. Припинити тиск на ЗМІ за допомогою податкових, силових та інших контролюючих органів, заборонивши їм проводити безпідставні (позапланові) перевірки та накладати надумані штрафи.

7. Звільнити на перехідний період подолання кризи у галузі суспільних комунікацій україномовну пресу, україномовне книговидання, видання періодики та книг іншими національними мовами, призначених для нацменшин (за квотами, пропорційними до чисельності нацменшин) від податку на додану вартість, забезпечити інші пріоритети для названих категорій (помірність орендної плати, знижки тарифів на пересилання друкованої продукції тощо).

8. За допомогою економічних важелів перепинити потік в Україну низькопробної іноземної літератури (про вбивства, насильство, брудний секс тощо).

9. Відрегулювати за допомогою законодавства заснування в Україні російськомовних ЗМІ під маркою українських підприємств, позбавивши їх ненормальних переваг над українською пресою, яких вони набувають згідно з їхнім дивним статусом.

10. На перехідний кризовий для україномовних ЗМІ період створити державний Фонд підтримки національної україномовної преси та україномовного книговидання.

додано: 31-08-2001 // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/999216186.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Увага!!! Сайт "Майдан" надає всім, хто згадується у розділі "Статті", можливість розмістити свій коментар чи спростування, за умови належного підтвердження особи. Будь ласка, пишіть нам на news@maidanua.org і вказуйте гіперлінк (URL) статті, на яку ви посилаєтся.

  ЦІКАВИНКИ :
Завантаження ...



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2017. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua