першановинистаттізахідцентрвостокпівденькримфорум пошукконтакти  

Адміністрація автомобільного перемогла своїх робітників

25-01-2005 13:20 Кременчук // URL: http://maidan.org.ua/static/narnews/1106652012.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Минулого тижня колектив чи не найбільшого кременчуцького підприємства - ХК "АвтоКрАЗ" обрав керівника своєї профспілкової організації...
З побаченого і почутого на конференції - один висновок: не там вчилися фальсифікатори минулих виборів. Зовсім необов'язково було присилати на Полтавщину "відкріпників" з Харкова...

Бурхливі дебати

Як рахують підняті руки у величезному приміщенні? Представники лічильної комісії стоять з одного боку зали, а делегати піднімають руки в іншому... Це звітні - виборні профспілкові збори Холдингової компанії "АвтоКрАЗ"- підприємства, котре спеціалізується у Кременчуці на виробництві важких та потужних вантажівок.
Вже відомо, що делегатів зборів серйозно "обробляли". "Усім нам розповідали, як слід правильно голосувати," - поділився перед початком зібрання своїми враженнями один з учасників профспілкових зборів.
На сцені глядачі та спостерігачі: немала президія з числа перших осіб профспілок області та керівник підприємства, колишній заступник губернатора Запоріжжя, пан Сергій Сазонов.
Він вже розповів присутнім, що подальше існування підприємства залежить від того ..."як складеться наша робота". Тема виступу Сергія Володимировича - "...на підприємстві необхідно мати єдину команду" . Тепер цей чоловік дивиться в зал досить уважно. Але делегати конференції ще не здалися...
"Наша кандидатура - діючий профспілковий лідер Василь Попов. Ми його підтримуємо. Він увесь час добивається підвищення зарплати робітникам," - говорить журналістові один з учасників зібрання. Але цей немолодий чоловік ще не знає про "сюрприз", який делегатам приготував їх улюбленець.
"Вже все," - так відповів перед зборами профспілки Василь Попов на запитання журналіста...
У залі відчутне легке розчарування. Той на кого сподівалися - колишній голова профспілкового комітету з трибуни категорично проголосив: він завершив профспілкову кар"єру. Надалі працюватиме в адміністрації підприємства...
Вже відбулося “бурхливе” обговорення доповіді. Виступив лише один чоловік. Швидко сказав про задовільну роботу профкому й так само швидко сів на своє місце.
Дебати як такі - не виходять. Головуючий, все той же пан Попов, терміново припиняє обговорення...
Цей прояв "демократії" керівники обласної ради профспілок зустрічають без емоцій.
Громада чекає на другу дію. Настав час виборів.
Кандидатур - дві. Є протеже ( про це кажуть пошепки) адміністрації пані Алла Блінова, вона ж, голова комітету профспілки термічного цеху автозаводу.
Програмові засади цієї жінки співпадають з загальними деклараціями прав людини та розвитку молоді. Вона говорить про нові технології, нове покоління та сприяння розвитку підприємства...
Є й кандидат на голову профкому від більш активних робітників. Це - теж профспілковий діяч, але вже з експериментального цеху - пан Віктор Захаров. Він явно не готовий до такого повороту подій. Зміст короткого виступу - за власні права слід боротися і не завжди думка профспілок має співпадати з точкою зору адміністрації...

Та нервове голосування

Спочатку проголосували один раз. Необхідна для адміністрації кандидатура не набирає достатньої кількості голосів. Хоч вбий всіх присутніх в залі, але підтримки у 50 відсотків голосів все одно немає. Така обставина пригнічує представників президії. Достеменно - вже ніхто не знає, за яким принципом й наскільки точно рахують підняті руки делегатів.
Загроза неправильного вибору стає зовсім реальною: керівником профспілкового комітету може виявитися людина, появу якої адміністрація не прогнозувала.
Головуючий - він же колишній профспілковий лідер Василь Попов, на якого за розповідями присутніх перед цим добряче "тиснули" , нервує. Врешті -решт, він вдається до відомих у виборчих технологіях кроків.
Василь Броніславович стверджує: сто присутніх не голосувало, а тому слід ще раз підняти руки. За необхідну "великим людям" кандидатуру зал голосує двічі. Але без успіху - більшості голосів присутніх не набігає.
За альтернативне ж прізвище голосують лише один раз. Надалі ж присутніх вирішують не дратувати.
Василь Попов йде іншим шляхом. Спочатку обирають членів профкому... Делегати зборів слухають довжелезний список майбутніх профспілкових лідерів та голосують... За усіх одразу. Вже нові представники профкому повинні обрати собі лідера.
Майбутні керівники цехових підрозділів робітничого руху піднімаються з місць та проходять вперед до трибуни. Зараз почнеться шикування перед керівником холдингу "АвтоКрАЗ" паном Сазоновим та відкрите голосування. Відповідна пропозиція вже пролунала...
В останню мить, коли вже всі розуміють, що профспілкові збори перетворилися на справжню виставу для одного глядача - голови правління ВАТ Сергія Сазонова, у головуючого спрацьовує інстинкт самозбереження.
"Голосувальників" відправляють в окрему кімнату. Саме там, й буде досягнуто необхідного результату - обрано необхідну начальству людину.
Результат відомий - у холдингу є новий голова профспілкової організації. Надалі соціальним захистом та численними робітничими комісіями на автомобільному заводі опікуватиметься пані Алла Блінова.
"Це не конференція, а втрата часу," - з такою думкою, не дочекавшись закриття зборів, розійшлися по домівках учасники профспілкової конференції...

Профспілки на автомобільному відстоюватимуть тверезий спосіб життя ?

Залишаються питання, на яке ще немає відповіді. Йдеться про участь оновлених профспілок у піднятті виробництва. Точка зору голови правління ЗАТ "АвтоКрАЗ" Сергія Сазонова: "...перспективи - оптимістичні, але серед іншого щодня до десяти працівників приходять на роботу у нетверезому стані...".
Чи виходить з цього, що у компанії зорганізують спілку тверезості ?
Між іншим, на підприємстві зверстано план виробництва на 2005 рік. Йдеться про прогнозні 3990 вантажівок, котрі планується виробити й продати на ринку. У автомобільного є успіхи - українські вантажівки збирають у В"єтнамі і можливо їх збиратимуть у ПАР...
Щодо зарплати, то вона вже підвищена. Її середній розмір склав 795 гривень – чи не останнє місце серед промислових підприємств регіону. (До речі, представник профспілки говорить лише про 773 грн.)
Про проблеми виробництва у виступі керівника, який навряд чи повинен втручатися у визначення лідера профспілки не йшлося. Колишній заступник губернатора Запоріжжя лише визнав, що найбільш поширеній вантажівці - КРАЗ 65101, дорога в Росію закрита, а виробничі плани виконати важко, бо ситуація з кадрами - не з найкращих.
Чому так сталося - виступаючий не уточнював. Нічого не сказав і подальше виконання Генеральної тарифної угоди, за яким "мінімалка" повинна збільшуватися як це відбувається в державі.
Все ж інше достатньо відоме. Є нинішня чисельність представників профспілки - рядових робітників, яка за чотири роки скоротилася з 8798 до 6520 працівників.
Є й статистика виробництва вантажівок минулих років.
Варто врахувати - у показниках за останній рік "сидить" виконання іракського контракту, виданим Україні та розрахунки вантажівками за природній газ, який надходить до держави з середньої Азії.
2000 р. - 1417
2001 р. - 2012
2002 р. - 1391
2003 р. - 848
2004 р. - 2244
Олександр Курилов (Кременчук. Полтавська обл.)

25-01-2005 13:20 Кременчук // URL: http://maidan.org.ua/static/news/1106652012.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Увага!!! Сайт "Майдан" надає всім, хто згадується у новинах, можливість розмістити свій коментар чи спростування, за умови належного підтвердження особи. Будь ласка, пишіть нам на news@maidanua.org і вказуйте гіперлінк (URL) новини, на яку ви посилаєтся.




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2017. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua