першановинистаттізахідцентрвостокпівденькримфорум пошукконтакти  

Фальсифікації на інавгураційному концерті

25-01-2005 23:13 Київ // URL: http://maidan.org.ua/static/narnews/1106687628.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Фальсифікації на інавгураційному концерті

Фальсифікації? На концерті? Як це може бути - спитаєте Ви.
Так! Саме фальсифікації! Грубі і брутальні фальсифікації. А відбувається це дуже просто.

На сцену виходить заслужена артистка України Е.Чуприк, сідає за рояль і починає грати "Мазепу" Ф.Ліста. Композиція широко відома, часто виконується на найпрестижніших конкурсах і всі музиканти і навіть багато хто з любителів музики знають в цьому яскравому творі ледь не кожну ноту. Отже, виходить піаністка, лунають перші аккорди і раптом.... раптом зникають кількадесят тактів. Враження таке, ніби голка з платівки зіскочила. Відкриваю ноти - справді... 25 тактів уплинуло в невідомому напрямку. Далі - більше. Такти втікають в непередбачуваному порядку, з'являються якісь нові такти-переходи, і врешті решт, твір, що звичайно займає близько 8 хвилин стискується всього-навсього в 3 хвилини 25 секунд. Отже, більше 4 хвилин музики артистка очевидно визнала зайвими. Перераховуючи на відсотки, лише ... 57%.
Але постраждав не тільки угорський композитор. Добряче дісталось і великому російському композитору - С.Рахманінову. Його Другий фортепіаний концерт є одним із найвідоміших концертів і не буде перебільшенням сказати, що цей твір відноситься до найбільш яскравих шедеврів світової музики. Честь виконати першу частину концерта випала лауреату міжнародних конкурсів А.Чугаю, за диригентський пульт став лауреат Шевченківської премії - В.Сіренко. Тут співтворчість з великим майстром здійснювалася з лауреатською витонченністю та винахідливістю. Виконавці акуратно вирізали побічну партію як в експозиції, так і в розробці, позбувшись, таким чином, всіх ліричних епізодів. Завдяки цій операції виконавці впоралися з твором всього за п'ять з половиною хвилин, в той час як сам автор "витрачав" на виконання майже десять. Зайвими виявилися, таким чином, близько 44%.
Цифри вражаючі. А якщо зважити на безліч фальшивих нот, відвертих "клякс" та негараздів, яких припустилися визнані піаністи, то загальний відсоток фальсифікації зросте щонайменше ще в півтора рази. Виникає слушне запитання. Що це? Зневага до визнаних класиків? Непрофесіоналізм чи невідповідальне ставлення до своєї професії? Чи, може, люди мистецтва вирішили, що новообраний президент нудьгуватиме після чотирьох хвилин музики? Останнє припущення слід відкинути, адже Віктор Ющенко - людина надзвичайно високої культури і широких інтересів. Невідомо, чи відчув сам Президент, що його обкрадають, але багато хто з слухачів відчув. Причому як серед прихильників, так і серед опонентів, і, напевне, іноземні гості також. То може тут криється зневага до Президента, а врешті, і до самих себе?
Останнім часом багато говорять про так звану люстрацію. Причому говорять в аспекті нагальної потреби очищення суспільства, а також в аспекті потреби в чесних, відповідальних, високого гатунку спеціалістах. То ж чи не настав час пройти люстрацію і нашим спеціалістам в сфері культури?

Андрій Бондаренко,
член спілки композиторів України

25-01-2005 23:13 Київ // URL: http://maidan.org.ua/static/news/1106687628.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Увага!!! Сайт "Майдан" надає всім, хто згадується у новинах, можливість розмістити свій коментар чи спростування, за умови належного підтвердження особи. Будь ласка, пишіть нам на news@maidanua.org і вказуйте гіперлінк (URL) новини, на яку ви посилаєтся.




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2017. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua