першановинистаттізахідцентрвостокпівденькримфорум пошукконтакти  

Як "антикризова коаліція" веде нас до кризи

19-09-2006 16:16 Дніпропетровщина // URL: http://maidan.org.ua/static/narnews/1158671766.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Як „антикризова коаліція” створює кризу

19.09.2006 .Сесія Верховної Ради.
Для організації „ОДОБРЯМСА” заяви Януковича в Брюсселі
(цього питання навіть не було в порядку денному сесії),було знято
з розгляду ряд важливих для суспільства питань,в тому числі
Законопроект 1224,яким пропонується перегляд прожиткового мінімуму
не пізніше чим за 2 місяці з дня впровадження нових цін та тарифів:
„ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України (щодо соціального захисту прав громадян при встановленні нових цін і тарифів на житлово-комунальні послуги)»


1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту
Враховуючи, що Національна комісія регулювання електроенергетики 30 березня 2006 року прийняла постанови про підвищення з 1 травня 2006 року на 25 відсотків тарифів на електроенергію та цін на газ природний для населення, Кабінетом Міністрів України прийнято постанови: „Про затвердження на період до 2010 року граничного рівня ціни на природний газ” від 09.02.2006 року та № 128, якою встановлено на період до 2010 р. граничну ціну на природний газ для всіх категорій споживачів на рівні, що не перевищує 110 дол. США на 1000 куб. метрів (без урахування тарифів на транспортування та постачання і ПДВ) та „Про деякі питання діяльності Національної акціонерної компанії „Нафтобаз України” від 29.04.2006 р. № 605, Україну очікує значне підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, газопостачання тощо, що матиме наслідком невідворотну соціальну напругу у суспільстві.
2. Цілі і завдання прийняття акта та його загальна характеристика
З метою відвернення деструктивних наслідків необдуманої та не прогнозованої політики центральних органів влади, проектом передбачається внести зміни до статті 5 Закону України «Про ціни і ціноутворення» насамперед виходячи з повноважень парламенту щодо визначення основ соціального захисту та засад цінової політики, які кореспондуються з положеннями статей 1 та 3 Конституції України, за якими Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава. Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Одночасно пропонується законодавчо закріпити окреме положення затвердженої 19 квітня 2004 року між Кабінетом Міністрів України, всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців і підприємців та всеукраїнськими профспілками і профоб'єднаннями Генеральної угоди на 2004-2005 роки, а саме механізм, передбачений у пункті 4.11 Угоди, яким передбачено погодження центральними органами виконавчої влади з всеукраїнськими профспілками і проф’обєднаннями рішень про зміну діючих цін і тарифів. На нашу думку саме відсутність у діючому законодавстві механізму погодження з всеукраїнськими профспілками і проф’обєднаннями рішень про зміну діючих цін і тарифів несе у собі реальну загрозу непередбачуваної соціальної та економічної кризи, стрімкого зубожіння населення.
Також, проектом передбачається внесення змін до статті 4 Закону України «Про прожитковий мінімум», який є основою для встановленої законодавством методики визначення прожиткового мінімуму на одну особу та для осіб, які відносяться до основних соціальних і демографічних груп населення, а отже, має сприяти більш адекватному реагуванню органів виконавчої влади на зміни вартості споживчого кошику та приведення своїх рішень у відповідність з об’єктивною дійсністю.
Дані положення проекту не виходять за рамки засад цінової політики і спрямовані на забезпечення збалансованості усього механізму ціноутворення, єдності в регулюванні відносин у цій сфері.

3. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття та реалізація цього Закону не потребує виділення додаткових коштів з Державного бюджету України.

4. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту
Прийняття Закону України «Про внесення змін до деяких законів України (щодо соціального захисту прав громадян при встановленні нових цін і тарифів на житлово-комунальні послуги)» створить умови для прийняття узгоджених та соціально спрямованих рішень перед встановленням нових тарифів на житлово-комунальні послуги, газопостачання, призведе до зменшення соціальної напруги у суспільстві.

Порівняльна таблиця до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України (щодо соціального захисту прав громадян при встановленні нових цін і тарифів на житлово-комунальні послуги)»


Чинна редакція Редакція, що пропонується
Частина перша статті 5 Закону України "Про ціни і ціноутворення"
Органи державної влади і управління України послідовно проводять в життя заходи щодо підтримки життєвого рівня населення, в першу чергу низькооплачуваних і малозабезпечених громадян, шляхом введення компенсації втрат у зв'язку з підвищенням цін і тарифів, а також шляхом індексації доходів стосовно соціально-економічних груп населення. Органи державної влади і управління України перед підвищенням цін і тарифів, за погодженням з Федерацією професійних спілок України вживають заходів щодо забезпечення підтримки життєвого рівня населення, в першу чергу низькооплачуваних і малозабезпечених громадян, шляхом введення компенсації втрат, а також шляхом індексації доходів стосовно соціально-економічних груп населення.
Стаття 4 Закону України «Про прожитковий мінімум»
Прожитковий мінімум встановлюється Кабінетом Міністрів України після проведення науково-громадської експертизи сформованих набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг.


Порядок проведення науково-громадської експертизи встановлюється на принципах соціального партнерства та затверджується Кабінетом Міністрів України.

Прожитковий мінімум на одну особу, а також окремо для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, щороку затверджується Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік. Прожитковий мінімум публікується в офіційних виданнях загальнодержавної сфери розповсюдження.
Прожитковий мінімум встановлюється Кабінетом Міністрів України після проведення науково-громадської експертизи сформованих набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг не менше одного разу у три місяці.

Порядок проведення науково-громадської експертизи встановлюється на принципах соціального партнерства та затверджується Кабінетом Міністрів України.

Прожитковий мінімум на одну особу, а також окремо для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, затверджується Верховною Радою України.






При виявленні науково-громадською експертизою підвищення рівня прожиткового мінімуму, а також у разі прийняття центральними органами виконавчої влади та місцевого самоврядування рішень, які передбачають підвищення вартості сформованого набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг, Кабінет Міністрів України, не пізніше місяця після підвищення, а також не пізніше двох місяців до впровадження підвищення , встановлює новий рівень прожиткового рівня.

19-09-2006 16:16 Дніпропетровщина // URL: http://maidan.org.ua/static/narnews/1158671766.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Увага!!! Сайт "Майдан" надає всім, хто згадується у новинах, можливість розмістити свій коментар чи спростування, за умови належного підтвердження особи. Будь ласка, пишіть нам на news@maidanua.org і вказуйте гіперлінк (URL) новини, на яку ви посилаєтся.




Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2017. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua